6. mednarodna konferenca IIA - Slovenskega inštituta

Tiskalniku prijazna oblika
Datum: 
29. 5. 2017 do 30. 5. 2017

6. mednarodna konferenca IIA - Slovenskega inštituta

 

Lokacija: Biotehniška fakulteta (velika dvorana), Jamnikarjeva 101, Ljubljana

 

Povabilo

Spoštovane članice in člani IIA – Slovenskega inštituta, udeleženke in udeleženci konference, spoštovani gostje!

Spet je leto naokoli in spet nas čakata dva dneva, polna zanimivih vsebin!

Čas, v katerem živimo, je hiter in poln sprememb. To za nas, notranje revizorje, predstavlja še poseben izziv. Lahko je priložnost, lahko nevarnost. Celovit pristop k upravljanju tveganj, etičnost delovanja, kakovost korporativnega upravljanja, vse to so področja, ki bodo tudi v prihodnje predstavljala temelj delovanja organizacij.

Program letošnje konference vključuje zanimive teme in izjemne predavatelje! Teme smo povezali na način, ki prikazuje kompleksnost poslovanja in izzivov, ki so pred nami. Praktično ni organizacije, v kateri ne bi bili ključni vodenje, upravljanja tveganj, informacijska tehnologija, varnost in etika.

Naše letne konference so postale dogodek, kjer se vsaj enkrat na leto srečamo, družimo, poklepetamo in izmenjamo izkušnje, ki nam dajo moč in energijo za naprej. Zato vam želim prijetno mreženje.

Konference pa so tudi priložnost, da sami z vprašanji usmerjate dogajanja, zato se vključite. Zlasti okrogla miza bo priložnost, da izmenjamo poglede in najdemo ideje za prihodnost!

Želim si, da bi vam na konferenci pridobljena znanja koristila pri vsakodnevnem delu!

Polona Pergar Guzaj
predsednica IIA – Slovenskega inštituta

 

Kraj

Na konferenco se lahko prijavite tukaj, če ste registrirani v SIS, pa tukaj. Prijave zbiramo do zasedbe prostih mest, zato lahko zagotovimo udeležbo le tistim, ki nam bodo poslali izpolnjeno prijavnico preko spletne strani do 15. maja 2017. O izvedbi konference vas bomo obvestili po elektronski pošti.

Opozarjamo vas, da se morate, če boste morebiti zadržani, od konference odjaviti, ker vam bomo v nasprotnem primeru zaračunali udeležnino. Obvestilo o odjavi pošljite na naslov info@si-revizija.si. Vsako odjavo pisno potrdimo.

Za vnos ur dodatnega izobraževanja v register vas prosimo, da v prijavnico obvezno vpišete vpisno številko, če ste vpisani v register.

Vse, ki prihajate iz tujine prosimo, da prijavo izvedete preko naše spletne strani in nas glede podrobnih informacij o lokaciji konference, nočitvah, prevozih ... kontaktirate preko e-naslova info@si-revizija.si.

Za udeležnino na 6. mednarodni konferenci IIA – Slovenskega inštituta boste odšteli je 439,20 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Za aktivne imetnike strokovnega naziva in za osebe, ki imajo na dan prijave na konferenco veljavno dovoljenje za opravljanje nalog pooblaščenega revizorja oziroma pooblaščenega ocenjevalca vrednosti, znaša udeležnina 373,32 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Prosimo, da se prijavite čim prej, saj vam po zapolnitvi kapacitet udeležbe ne bomo mogli več zagotoviti. O sprejetju prijave Vas bomo obvestili po elektronski pošti. Opozarjamo Vas tudi, da se morate, če boste morebiti zadržani, od konference odjaviti, saj Vam bomo sicer zaračunali udeležnino. Obvestilo o odjavi pošljite na naslov info@si-revizija.si. Udeležnino je treba nakazati na poslovni račun Slovenskega inštituta za revizijo 02085-0015504554 pri Novi Ljubljanski banki, d. d., pet dni pred začetkom konference. V polje za sklicevanje na številko vpišite 00 4560-17.

Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim revizorjem, pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti, preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem za konferenco prizna 14 ur.

Oznaka konference:
- za pooblaščene revizorje: B
- za pooblaščene ocenjevalce vrednosti: B

Dodatna vprašanje pošljite na info@si-revizija.si ali pokličite na 01/568 55 54.

 

Program

1. dan

29. maj 2017

8.30-9.00

Uvodni nagovor
mag. Polona Pergar Guzaj, predsednica IIA – Slovenskega inštituta

9.00-9.45

Notranja revizija nikoli ne spi1
mag. Angela Witzany, Chairman of the Board, IIA Global

9.45-10:15

Iz nič v vesolje,
Dušan Olaj, ustanovitelj in generalni direktor podjetja DUOL,  d. o. o.

10.15-10.45

Odmor za kavo in druženje

10.45-11.30

Upravljanje tveganj v praksi
Mag. Maja Šušteršič, predsednica SI.RISK

11.30-12.15

Revidiranje odnosa do tveganj – praktični primer1
Martin Stevens, Audit director at Gjensidige, Norveška

12.15-14.00

Odmor za kosilo

14:00-14.45

Digitalna ličila ali digitalna preobrazba?
Monika Zajc, Pošta Slovenije

14.45-15.30

Novosti na področju IT-ja: kaj moramo vedeti notranji revizorji?2
Mag. Višnja Komnenić, HIIR in ISACA Hrvaška

15.30-16.15

Več kot le varnost informacij2
Ramona Vindiš, Volvo

16.15-16.30

Zaključek 1. dneva

 

Večerno druženje članov IIA na ladjici
(ni vključeno v ceno konference; prijave na info@si-revizija.si; cena 25,00 € – poravna se na ladjici)

   

2. dan

30. maj 2017

8.30-9.00

Kakšni lastniki smo Slovenci?
Mirjam Hočevar, Pivovarna Laško Union 

9.00-9.30

Svetovalni posli notranje revizije2
Jasna Turković, predsednica HIIR

9.30-10:00

Tudi v občinah se da! – primer MOL: 1. del: vidik notranje revizije,
mag. Nataša Koprivšek

10:00-10:30

Tudi v občinah se da! – primer MOL: 2. del: vidik nadzornega odbora,       
dr. Slavka Kavčič

10.30-11.00

Odmor za kavo in druženje

11.00-11.45

Whistle blowerji v Sloveniji
dr. Alma Sedlar, KPK

11.45-12.30

Predstavitev govorcev okrogle mize/panela
Janja Skamlić, mag. Mojca Koder, mag. Irena Novak

12.30-14.00

Okrogla miza/panel: Vpliv  zrelosti okolja na razvoj notranje revizije?

13.45-14.00

Zaključek 2. dneva

1Predavanje bo v angleškem jeziku.
2Predavanje bo v hrvaškem jeziku.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa.

 

Predavatelji

mag. Angela Witzany, CIA, QIAL, CRMA

Mag. Angela WitzanyMag. Angela Witzany je aktualna predsednica odbora IIA Global, kar je najvišja funkcija te globalne organizacije, vodilne na področju notranje revizije. Poleg tega je vodja notranje revizije v Sparkassen Versicherung AG Vienna Insurance Group, vodilnem ponudniku življenjskih zavarovanj v Avstriji.

V okviru IIA je v zadnjih devetih letih opravljala številne vodstvene vloge kot prostovoljka. V času vodenja inštituta IIA – Avstrija je več let delovala kot vodja stalne delovne skupine na področju zavarovalništva. Bila je tudi članica odbora evropskega inštituta ECIIA. Kot notranja revizorka deluje v zavarovalništvu od leta 1997, kjer je sodelovala pri vzpostavitvi in razvoju nove funkcije notranje revizije. Leta 2001 je prevzela vodenje notranjerevizijske službe, trenutno je zadolžena za notranjo revizijo skupine v Avstriji in centralni ter vzhodni Evropi.

Povzetek predavanja

Vsak predsednik odbora IIA ima svoj moto, njen je »Notranja revizija nikoli ne spi«. Kot predsednica to misel promovira na številnih konferencah, kjer poudarja, da mora biti notranja revizija verodostojna, zanesljiva in mora imeti močne odnose z deležniki, da je lahko kos izzivom dinamičnega in kompleksnega poslovnega okolja. Izhajajoč iz lastnih izkušenj, bo spodbujala druge, naj uporabljajo celovit način razmišljanja, da bo njihovo delo pripomoglo uspehu organizacije.

Martin Stevens, FCA, CIA, CFSA, CRMA

Martin StevensMartin Stevens je direktor notranje revizije v zavarovalnici Gjensidige na Norveškem. Skupina Gjensidige je vodilna Norveška zavarovalnica, ki deluje v nordijskih in baltskih državah. Kot aktivni član IIAja trenutno vodi razvoj IIA-jeve norveške mreže za upravljanje tveganj, ki pripravlja brošuro z naslovom Smernice za delovanje funkcije upravljanja tveganj. V obdobju od 2009-2016 je bil član odbora IIA Norveške, 4 leta pa tudi njegov predsednik. Med letoma 2010 in 2016 je bil tudi član upravnega odbora ECIIA – evropske zveze IIA inštitutov. Martin ima izkušnje tako iz zunanje revizije, kjer je delal kot pooblaščeni revizor, kot tudi na operativni ravni in vodstvenih položajih; bil je vodja poravnav na banki, finančni direktor družbe, pa tudi kontroler, upravljavec tveganj in svetovalec za upravljanje tveganj. Član IIA je 30 let in v tem obdobju je aktivno prispeval k razvoju notranje revizije na Norveškem, kot član upravnega odbora ECIIA pa je prispeval tudi k razvoju smernic za notranje revidiranje in upravljanje tveganj.

Monika Zajc

Monika ZajcMonika Zajc že več kot 15 let gradi svojo poslovno pot na vodilnih položajih tehnoloških podjetij pri upravljanju in transformaciji poslovanja. Ne vodi samo ljudi, ampak spodbuja vizijo in spremembe, omogoča sodelovanje in odprto komunikacijo, združuje kritično razmišljanje, organizacijsko znanje in strateški čut. Sklepa strateška zavezništva in podjetja vodi ter usmerja na povsem novi ravni.
Delovala je v tehnoloških podjetjih, kot so SAS Institute, RRC in SAP, kjer je vrsto let vodila regijsko ekipo ekspertov za 27 različnih industrij in množico aplikativnih rešitev. Pred prevzemom direktorskega mesta v največjem hčerinskem podjetju Pošte Slovenije oktobra lani, je na SAP-u vodila CEE regijo kot COO Program Manager. Vsa leta je pridobivala izkušnje iz Coachinga, Design Thinkinga ter Digitalne transformacije, ki jih s pridom uporablja tudi v lokalnem okolju.
Ima bogate in dolgoletne izkušnje iz transformacijskega voditeljstva tako v korporativnem kot domačem okolju, kjer so bili vedno cilji širitev poslovanja, vpeljeva novih storitev in poslovnih modelov, doseganje in preseganje zastavljenih poslovnih rezultatov ter širitev poslovanja na tuje trge.

Povzetek predavanja

Digitalna ličila ali digitalna preobrazba?
Digitalizacija je danes povsod in v digitalni revoluciji ni nihče premajhen, da bi postal zmagovalec, in nihče ni dovolj velik, da bi bil nepremagljiv. Naša odločitev je bila, ali bomo podjetje preoblikovali in postavili stranko v sam center ali ne. Če ne bomo storili ničesar, je verjetnost nedoseganja rezultatov blizu 100 %. Digitalni ličila namreč ne bodo trajala večno! Z vami bom delila zgodbo, kako smo pripravili našo digitalno strategijo, kako smo se učili nanašati ličila in kako smo se na koncu odločili za popolno preobrazbo.

mag. Višnja Komnenić

Mag. Višnja KomnenićMag. Višnja Komnenić je članica izvršnega odbora Hrvaškega inštituta notranjih revizorjev (HIIR), prva podpredsednica hrvaškega odseka ISACA in članica upravnega odbora hrvaškega odseka ISACA. Je pomočnica direktorja Sektorja za notranjo revizijo v HEP, d. d. Diplomirala je na Fakulteti za elektrotehniko in računalništvo (FER) v Zagrebu in magistrirala na Fakulteti za organizacijo in informatiko (FOI Varaždin) na področju varnosti in revizije informacijskih sistemov. Ima več kot 25 let delovnih izkušenj v informatiki in varnosti informacijskih sistemov, od tega zadnjih 17 let v notranji reviziji informacijskih sistemov. Višnja je tudi nosilka več certifikatov, med drugim je pooblaščena notranja revizorka, vodilna revizorka ISO/IEC 27001 in upravljavka tveganj ISO/IEC 27005. V svoji karieri je objavila številne znanstvene in strokovne članke s področja notranje revizije informacijskih sistemov, kot predavateljica pa je sodelovala na številnih hrvaških in mednarodnih konferencah ter posvetih s področja notranje revizije informacijskih sistemov. Je predavateljica na dodiplomskem in podiplomskem študiju na Ekonomski fakulteti v Zagrebu, na katedri za računovodstvo in revizijo, Ekonomski fakulteti v Reki in Fakulteti organizacije in informatike v Varaždinu, na katedri za revizijo in varnost informacijskih sistemov. Poleg tega je dolgoletna predavateljica na seminarjih za pridobitev hrvaškega nacionalnega certifikata za notranjega revizorja informacijskih sistemov. Poleg že navedenih HIIR in ISACA je tudi članica združenj CIGRE in HDK (Hrvaško društvo za kvaliteto).

Povzetek predavanja

Informacijski sistemi so postali sestavni del vsakega poslovnega sistema in njegov vsakodnevni utrip. Naša odvisnost od informacijskih sistemov in informacijsko-komunikacijskih tehnologij nenehno raste. To prinaša možnost številnih zlorab, o katerih že obstaja bogata praksa. Vse to so razlogi, da je potreba po revidiranju informacijskih sistemov vse močnejša. Funkcija revizorja informacijskih sistemov tako postaja nepogrešljiva, saj sodelovanje revizorjev informacijskih sistemov zagotavlja spoštovanje dogovorjenih standardov tudi v praksi. Prepoznavanje in vrednotenje tveganj, poveznih z informacijskimi in komunikacijskimi sistemi, predstavljanje opredeljenih tveganj informacijske tehnologije ter zahtevanih standardov varnosti poslovodstvu, vse to so razlogi, da notranji revizorji informacijskih tehnologij postajajo sestavni del organizacij, izvajanje revizij informacijskih sistemov pa nujen del aktivnosti v poslovnih sistemih. V svoji predstavitvi bo Višnja prikazala znanja, kompetence in veščine, ki jih potrebuje dober revizor informacijskih sistemov. Prikazala bo tudi nekaj praktičnih primerov notranjih revizij informacijskih sistemov; notranjo revizijo varnosti baze Oracle z določitvijo manjkajočih notranjih kontrol v njej s prikazom "Gap detection" ter notranjo revizijo dostopov. Vse to bo prikazala s pomočjo orodij CAAT's oz. s pomočjo računalniško podprtih revizijskih orodij.


Ramona Vindiš, CISA

Ramona VindišRamona Vindiš je diplomirana matematičarka, ki od leta 2014 skrbi za varnost informacijske tehnologije (IT Security Officer) v skupini Volvo na Švedskem. Na področju informacijske tehnologije ima več kot 30 let izkušenj. Zadnjih 10 let je glavno področje njenega dela varnost informacijskih sistemov. Je strokovnjakinja za določanje sprejemljive ravni tveganj, ki izhajajo iz informacijske tehnologije, preprečevanje neželenega razkrivanja informacij, vzpostavitve okvirov za varnost in informacijsko varnost poslovodnih informacijskih sistemov, ustrezno odzivanje na varnostne incidente, povezane z uporabo informacijske opreme in storitev ter izvajanje forenzičnih pregledov elektronsko shranjenih informacij (ESI).

Od leta 2007 je bila v Volvu zadolžena za varnost informacijskih tehnologij in skladnost s standardom ISO 27001. Še prej pa je bila v Volvu 7 let zadolžena za vodenje sodelavcev, financ in strank na področju informacijske podpore rešitvam za vodenje dokumentnih sistemov ter vodja vzdrževanja informacijskih sistemov na področju poslovne administracije. Je članica ISACA.

Mirjam Hočevar

Mirjam HočevarMirjam Hočevar je namestnica glavnega direktorja Pivovarna Laško Union (od leta 2015). Pred tem (2011–2015) je bila članica uprave Pivovarne Laško in Pivovarne Union, odgovorna za finance in IT. Pred združitvijo obeh pivovarn je opravljala številne funkcije v Pivovarni Union (od projektne vodje za IT, vodje IT, pomočnice finančnega direktorja do finančnega direktorja).
Po izobrazbi je diplomirana matematičarka, ki je po začetnih izkušnjah v IT-ju opravljala številne odgovorne naloge v obeh pivovarnah. Po uvedbi sistema za načrtovanje virov so jo pritegnili operativni procesi v družbi in finančno področje, kjer je v letu 2002 prevzela strateške naloge in koordinacijo finančnega področja. V času prestrukturiranja skupine Pivovarne Laško je poleg opravljanja rednih strateških in operativnih nalog aktivno sodelovala pri prestrukturiranju in v procesu prevzema s strani pivovarne Heineken. Njene trenutne naloge vključujejo poslovno prestrukturiranje, upravljanje sprememb in proces vključitve v skupino Heineken.

Povzetek predavanja

Kakšni lastniki smo Slovenci?
Na vprašanje, kakšni lastniki smo Slovenci, ni enoznačnega odgovora, kajti obstaja več vrst lastništva. Veliko raziskav je pokazalo, da so slovenska podjetja v državni lastni manj dobičkonosna, manj produktivna, manj konkurenčna in manj uspešna. Poskusi menedžerskih prevzemov v obdobju zadnjih 20 let, ob podpori politike, lobijev in odvetnikov, so pustili veliko finančno škodo, ki bo vplivala tudi na nadaljnji razvoj Slovenije in prihodnje generacije. Na žalost sta obe slabi praksi (menedžerski prevzemi in državno lastništvo) še vedno prisotni, predvsem zaradi osebnih interesov, ki še vedno prevladujejo nad poslovnimi in dokazujejo, da se nismo veliko naučili iz lastnih napak.
Upravljanje državnih podjetij je po večini organizirano skladno s vsemi standardi, kodeksi in zakonodajo (nadzorni svet, revizijska in druge komisije, uprava družbe, neodvisna služba za notranjo revizijo). Cilj lastnikov oz. njihovih predstavnikov v nadzornih in upravljavskih organih pa ni nujno poslovno usmerjen. Prevečkrat jih vodijo osebni interesi, skriti pod krinko preglednosti, državne »srebrnine« in ciljev podjetja.
Obstajajo uspešna podjetja v lasti Slovencev, ki niso uspešna samo v Sloveniji, ampak tudi na mednarodnih trgih. Ključna razlika s prej omenjenimi pa so lastniki z jasno strategijo ter jasnimi in merljivimi poslovnimi cilji.
Aktivno sodelovanje v zgodbi razvozlavanja lastniško-dolžniškega primera Pivovarne Laško, od neuspelega menedžerskega prevzema preko skupine podjetij v državni lasti do podjetja z uglednim mednarodnim lastnikom, sem kot članica uprave, odgovorna za finance, videla in doživela vse navedene načine upravljanja. Danes je Pivovarna Laško Union, d. o. o., uspešno podjetje, katerega lastnik je največji pivovar v Evropi – Heineken. Cilj upravljanja skupine Heineken predstavlja osnovno skrb za blagovne znamke.
Notranja revizija pa je eden od pomembnih orodij, ki s poznavanjem notranjerevizijske stroke in neodvisnim delovanjem lahko pripomore k pozitivnim spremembam, ki jih Slovenija potrebuje.

Jasna Turkovič

Jasna TurkovičJasna Turković je predsednica Hrvaškega inštituta notranjih revizorjev (HIIR oz. The IIA Croatia). Zadnjih šest let je zaposlena kot višja revizorka v družbi Mercury Processing Services International, katere dejavnost je procesiranje plačilnih transakcij.

Z večletnimi izkušnjami je pridobila številna ekspertna znanja na področju upravljanja projektov, ocene investicijskih elaboratov, notranjega svetovanja in informacijske tehnologije. V obdobju od leta 1995–2000 je opravljala več različnih funkcij, najprej je bila direktorica Informatike PLIVE. Z notranjo revizijo se je začela ukvarjati leta 2000, najprej kot direktorica korporativne notranje revizije, zadolžene za revizijo poslovanja v državah, v katerih je poslovala takratna Skupina PLIVA, kasneje je bila krajši čas vodja notranje revizije poslovanja v Zagrebškem holdingu, katerega osnovna dejavnost je upravljanje komunalnih dejavnosti mesta Zagreb. Jasna je ena je od ustanoviteljic HIIR-a in aktivna udeleženka vseh 8 konferenc, ki jih je organiziral inštitut, pa tudi članica organizacijskega odbora konference, predavateljica in moderatorka. Prav tako je kot predavateljica sodelovala na domačih in tujih konferencah ter posvetih.

Zadnjih nekaj let kot predavateljica sodeluje na mednarodnih konferencah notranjih revizorjev IIA Avstrije, Slovenije in Srbije, lansko leto je predavala tudi na konferenci CEE na Madžarskem. Bila je aktivna sodelavka zadnje raziskave CBOK kot projektna vodja za Hrvaško in recenzentka poročila o zrelosti notranje revizije (CBOK Internal Audit Maturity report).

Povzetek predavanja

Kolikokrat ste že slišali ali sami uporabili stavek: "Dober dan, sem notranji revizor in tu sem, da vam pomagam." Še pomembneje je, koliko tej trditvi verjamejo vaši deležniki oz. stranke. Vas poslovodstvo vidi kot revizorja ali svetovalca?
Ob vse večji potrebi po učinkovitem upravljanju tveganj in nadzorom sistema notranjih kontrol se uprave in revizijske komisije vse bolj obračajo na notranje revizorje. Na eni strani je zavedanje, da tradicionalna vloga notranje revizije ni dovolj, da organizacija doseže zastavljene strateške cilje, na drugi strani pa je to priznanje notranjerevizijski stroki.
Notranji revizorji lahko svetovalne storitve ponudijo na različne načine, je pa potrebno pojasnilo, kaj te storitve v resnici zajemajo. Seveda to zahteva drugačen pristop, druga znanja in kompetence. Vsi notranji revizorji se ob tem ne počutijo dobro in mnoga vodstva se s pravim svetovanjem notranjih revizorjev še niso srečali in se niti ne zavedajo, da to sploh obstaja.
Vodstvo pogosto želi več kot le zagotovilo in učinkovite revizije, na notranje revizorje se želijo obrniti tudi kot na osebe z ekspertnimi znanji in poglobljenim vpogledom v poslovne in strateške vidike in ob tem pričakujejo ideje, ki bodo obstoječe prakse in neprekinjeno nadgrajevanje poslovnih procesov predstavile v povsem novi luči.
Predstavitev prikazuje svetovalne storitve v teoretskem okviru, v čem se razlikujejo od storitev dajanja zagotovil kot tradicionalne storitve notranje revizije in poskuša podrobneje predstaviti različne vrste svetovalnih storitev, nakazati izzive pri izvajanju svetovalnih storitev ter na koncu prikazati razliko med revizorjem in zaupanja vrednim svetovalcem.

dr. Slavka Kavčič

Dr. Slavka KavčičDr. Slavka Kavčič je doktorica ekonomskih znanosti, zaslužna redna profesorica Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani.

Prve njene zaposlitve so bile v gospodarstvu, pedagoško in raziskovalno dejavnost pa je najprej začela na Biotehniški fakulteti, nadaljevala pa na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani. Bila je predavateljica za računovodske predmete na dodiplomskem in podiplomskem študiju. Dolga leta je bila predstojnica katedre za računovodstvo in revizijo, vodja Instituta za računovodstvo in revizijo na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, vodja podiplomskega študija za računovodstvo in revizijo, dolgoletna članica senata, članica komisije za podiplomski študij, članica kadrovske komisije, članica UO Univerze v Ljubljani itd.

Na Ekonomski fakulteti je bila mentorica mnogim doktorandom, specializantom, magistrom znanstvenega magisterija, sedanjega bolonjskega študija, številnim specializantom in diplomantom univerzitetnega in programa VPŠ. Objavila je številne znanstvene članke (doma in v tujini), monografije, učbenike, raziskave in referate na posvetovanjih.

Na SIR-u sodeluje pri izvedbi programa za pridobitev različnih nazivov, pri ZRFRS-ju sodeluje pri izvedbi računovodskih šol. Redno sodeluje tudi s prakso, predvsem na področju računovodstva in analiz. Ima nazive: preizkušeni računovodja, pooblaščeni revizor, izvedenka Računskega sodišča Slovenije, veščakinja ZES itd. Za svoje pedagoško delo je dobila zlato plaketo Univerze v Ljubljani in naziv zaslužne profesorice Univerze v Ljubljani. Je članica uredništva številnih domačih in mednarodnih strokovnih in znanstvenih revij.

Povzetek predavanja

Občina je temeljna lokalna skupnost, katere ustavno zasnovo v Sloveniji pogojujejo skupne potrebe in interesi prebivalcev enega ali več naselij, ki sodelujejo pri upravljanju javnih zadev lokalne narave, samostojno oz. samoupravno v razmerju do države. Za izvajanje svojih pravic in dolžnosti občina potrebuje materialna sredstva. Ta pridobiva z davki in drugimi dajatvami neposredno od prebivalstva in organizacij ter s finančnimi izravnavami, ki jih država zagotavlja občinam, za zagotovitev enakomerne porabe v vseh občinah. Za preverjanje, ali občina z zbranimi sredstvi gospodari po načelih gospodarnosti, uspešnosti in učinkovitosti ter uporablja zbrana sredstva namensko, je v občinah vzpostavljen politični in strokovni nadzor. Politični nadzor izvajata občinski svet (mestni svet v mestnih občinah) in nadzorni odbor; strokovni nadzor pa notranja revizijska služba. V prispevku je najprej predstavljen strokovni nadzor, to je delovanje notranjerevizijske službe, nato pa nadzorni odbor. Ugotovljeno je, da sta oba organa samostojna in neodvisna drug od drugega, in da je med njima kar precej razlik, pa tudi podobnosti. Razlike se kažejo predvsem v načinu delovanja, sestavi in strokovnosti, podobnosti pa v temeljnih ciljih, ki so enaki ali zelo podobni, in v poročanju o ugotovitvah nadzora. Na primeru Mestne občine Ljubljana je prikazano, da je kljub zakonski nedorečenosti in neodvisnosti obeh organov sodelovanje možno in daje zelo dobre rezultate na področju nadzora porabe javnih sredstev.

mag. Nataša Koprivšek

Mag. Nataša KoprivšekPo začetni izkušnjah v računovodstvu, ki so vključevale tudi vodstvene izkušnje vodenja računovodstva, je mag. Nataša Koprivšek leta 2002 začela delovati v notranji reviziji v Mestni občini Ljubljana: najprej kot višja svetovalka, leta 2005 je prevzela nadomeščanje vodje notranje revizije, v letu 2007 pa tudi formalno funkcijo vodje notranje revizije.

Kot vodja notranje revizije je zadolžena za vodenje službe, dolgoročno in letno načrtovanje, določitev tehnik in metod vzorčenja ter določanje revizijskih ciljev, pregled in odobritev predlogov revizijskih poročil, izvajanje zahtevnejših notranjerevizijskih pregledov.

Povzetek predavanja

Predstavitev notranjerevizijske službe v Mestni občini Ljubljana in njenega revizijskega okolja,
- Organi nadzora po Usmeritvah za državno notranje revidiranje
- Temeljna listina in sodelovanje z organi nadzora
- Navodila za delo in Etični kodeks ravnanja zaposlenih v notranjerevizijski službi Mestne občine Ljubljana
- Učinki sodelovanja z organi nadzora


dr. Alma Sedlar

Dr. Alma SedlarDr. Alma Maruška Sedlar, profesorica filozofije in pedagogike ter doktorica znanosti, je od junija 2014 namestnica predsednika Komisije za preprečevanje korupcije. Na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru je diplomirala z diplomskima deloma Cenzura in sovražni govor v medijih na oddelku za filozofijo ter Otroci brez spremstva in šola na oddelku za pedagogiko. Na AMEU – Fakulteti za podiplomski humanistični študij je doktorirala z disertacijo Zaščita žvižgačev in preprečevanje korupcije ter medijske reprezentacije žvižgaštva.

Od leta 1990 do leta 2014 se je ukvarjala s preiskovalnim novinarstvom. Kot novinarka je sodelovala z več mediji (NT&RC, Mladina, Večer, RTV Slovenija ...). Od leta 2008–2011 je bila namestnica glavne in odgovorne urednice revije Jana, v letih 2011–2012 pa glavna in odgovorna urednica revije Obrazi. Od leta 2009–2012 je bila predsednica Sindikata novinarjev Slovenije – Dela Revij. Leta 2007 je od Društva novinarjev Slovenije prejela nagrado bratstvo resnice (Consortium Veritatis) za izstopajoče novinarske stvaritve. Od leta 2008–2014 je bila dva mandata izvoljena članica Novinarskega častnega razsodišča. Tik pred izidom je njena knjiga o pomenu in zaščiti žvižgačev pri preprečevanju korupcije ter vlogi medijev pri dojemanju in zaščiti žvižgačev.

Avtor fotografije: Jože Suhadolnik, Delo

Janja Skamlič

Janja SkamličJanja Skamlič je višja vodja na področju preiskovanja prevar in reševanja sporov v EY Slovenija. Ima več kot 15 let izkušenj v notranji in zunanji reviziji, predvsem na področju forenzičnih preiskav ter odkrivanja in preprečevanja prevar. Je članica Zveze pooblaščenih preiskovalcev prevar (ACFE) in preizkušena preiskovalka prevar (CFE).

Kot vodja forenzičnih storitev v EY Slovenija in pred tem vodja preiskav v največji slovenski zavarovalnici je vodila zapletene forenzične preiskave v Sloveniji in na Balkanu. Delala je za različne stranke in v različnih panogah. V okviru izvajanja forenzičnih preiskav je:

  • vodila zahtevne forenzične preiskave, pri katerih je šlo za domnevne kršitve KZ in notranjih pravil, tako v organizaciji kot zunaj nje. Vključevalo je podkupovanja, navzkrižje interesov, poneverbe dokumentov, prirejanje računovodskih izkazov, krajo zalog idr.;
  • sodelovala s pravnimi svetovalci pri sodnih postopkih, zlasti s pojasnjevanjem poteka dogodkov, kot veščakinja je tudi pričala na sodišču;
  • ocenjevala sistem NK in procesov na področjih večjih tveganj (upoštevajoč sheme prevar, možne scenarije prevar), pregledovala procese in dobre prakse organizacij, razumevanje in preizkušanje notranjih kontrol ter podajanje priporočil poslovodstvu;
  • izvajala tudi projekte preverbe skladnosti na področju EU-skladov, pri vzpostavitvi zahtev in standardov FCPA, vodila je preglede skladnosti v prevzemnih procesih s posebnim poudarkom na skladnosti s predpisom FCPA in predpisi s področja preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma

mag. Mojca Koder

mag. Mojca KoderMag. Mojca Koder, predsednica ACFE Slovenija, je višja kriminalistična inšpektorica, pred tem pa je bila vodja področja forenzičnih storitev v slovenski pisarni družbe PriceWaterhouseCoopers. Ima bogate izkušnje s področja forenzičnih projektov v Sloveniji in ostalih državah regije, vključno s forenzičnimi preiskavami, projekti preprečevanja in upravljanja tveganj prevar, preiskovalnimi skrbnimi pregledi, projekti s področja korporativnih preiskav in projekti preveritve skladnosti, vključno s skladnostjo z ameriško zakonodajo s področja preprečevanja korupcije. Največ forenzičnih projektov je izvedla v bančništvu, pa tudi v proizvodnem in storitvenem sektorju.

mag. Irena Novak, CIA, CRMA, preizkušena notranja revizorka

Irena NovakMag. Irena Novak ima obsežne izkušnje v revidiranju, notranjem revidiranju in upravljanju tveganj. Več kot 16 let je bila odgovorna vodja ključnih strank v eni od 4 velikih družb, kjer je vodila različne revizijske, notranjerevizijske in svetovalne naloge ter naloge s področja upravljanja tveganj, da bi se izboljšali računovodsko poročanje, vzpostavitev in izboljšave sistemov notranjih kontrol. Večina njenih strank so bile različne slovenske in mednarodne finančne institucije. Vzporedno s tem je pridobila obsežne izkušnje pri vzpostavitvi in vodenju notranjerevizijskih funkcij v javnem sektorju. Od konca leta 2014 vzpostavlja in vodi notranjo revizijo v Družbi za upravljanje terjatev bank. d. d., ki je v 100-% lasti Republike Slovenije.

Irena je magistra poslovodenja in administracije ter nosilka mednarodnega notranjerevizijskega certifikata (CIA), mednarodnega certifikata s področja upravljanja tveganj (CRMA), je preizkušena notranja revizorka, državna revizorka in državna notranja revizorka. Drugi zaporedni mandat je članica odbora upravljavcev IIA – Slovenskega inštituta.

Dušan Olaj

Dušan OlajDušan Olaj je ustanovitelj in generalni direktor podjetja DUOL, d. o. o. V 25 letih je uspel iz garažnega podjetja ustvariti mednarodno in globalno delujočo družbo, ki se ukvarja z razvojem in proizvodnjo mobilnih objektov – balonskih hal. »Času dodajamo prostor. Daleč stran od vremena,« pravi Dušan Olaj. Nominiranec za osebnost leta, podjetnik leta 2013, strasten šahist, maratonec in Ironman. Bodočnost podjetja vidi v kmetijstvu in industriji, kjer so razvili napihljive rastlinjake, ki so svetovna novost. Vpeti so v sodelovanje z NASO, resno se spogledujejo s projektom postaviti prvo naselje pod balonom na Luni in Marsu. Kmalu! Posel nima meja ...

mag. Polona Pergar Guzaj

mag. Polona Pergar GuzajMag. Polona Pergar Guzaj je preizkušena notranja revizorka, s pridobljenimi mednarodnimi nazivi, tako na področju notranje revizije (CIA, CFSA, CRMA) kot tudi na področju preiskovanja prevar (CFE). Z notranjo revizijo se ukvarja že od leta 2001. Je članica IIA – Slovenskega inštituta od ustanovitve in članica ACFE, ameriškega združenja preiskovalcev prevar ter članica nadzornega odbora Združenja preizkušenih preiskovalcev prevar – ACFE Slovenija. Ima izkušnje z vodenjem notranje revizije tako v proizvodnem kot tudi finančnem sektorju. Od leta 2014 je direktorica družbe 4E, d. o. o., specializirane za svetovalne storitve na področju upravljanja organizacij (upravljanje tveganj, notranja revizija, korporativno upravljanje) in obvladovanja prevar. Poleg izkušenj v kontrolingu, menedžmentu, notranji reviziji in revizijskih komisijah ima tudi bogate izkušnje kot predavateljica. Izvaja tudi predavanja in delavnice za individualne naročnike in zunanje ocene kakovosti notranje revizije, aktivnosti cosourcing ter pomaga pri uvajanju notranjerevizijske funkcije in/ali revizijske komisije v organizacijo. V zadnjih nekaj letih se je specializirala tudi za področja preprečevanja, odkrivanja, preiskovanja in odpravljanja prevar.

 

Oznake

Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim revizorjem, pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti, preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem za konferenco prizna 14 ur.

Oznaka konference:
- za pooblaščene revizorje: B
- za pooblaščene ocenjevalce vrednosti: B

 

Prijava/Odjava