9.10.2024
Na seminarju bomo predstavili računovodenje donacij, dotacij, subvencij in odškodnin tako pri dajalcu kot tudi pri prejemniku. Pravila se razlikujejo glede na naravo oziroma namen nepovratnih sredstev. Poleg teoretične podlage si bomo pogledali računovodenje tudi na praktičnih primerih. Osredotočili se bomo na ureditev v SRS-jih (2024), zlasti v SRS-ju 11, SRS-ju 1, SRS-ju 2, za razumevanje pa je treba poznati še določila SRS-ja 15. Za nekatere vrste organizacij je pridobivanje nepovratnih sredstev za financiranje dejavnosti še bolj značilno, zato bomo pregledali tudi določbe standardov SRS 33 in SRS 34.
Odškodnine je treba ločiti od prej navedenih nepovratnih sredstev, zlasti pa je treba biti pozoren, da se v zvezi s pojmom odškodnina in prejemkom ali plačilom oziroma prihodkom in odhodkom, ki so sicer poimenovani odškodnina, določi pravilna ekonomska vsebina in se dogodke obravnava skladno z njo.
V nadaljevanju bomo prikazali še vplive donacij, dotacij, subvencij in odškodnin na obračun davka od dohodkov pravnih oseb (oziroma davka od dohodkov iz dejavnosti kot podvrste dohodnine) in zelo podrobno tudi z vidika obračunavanja davka na dodano vrednost. Pri tem bomo poleg zakonske podlage za (ne)obračun DDV-ja predstavili izbrane primere sodb Sodišča EU z navedenih področij. Odškodnine se namreč z vidika DDV-ja v praksi velikokrat nedosledno obravnavajo le na podlagi poimenovanja, čeprav je za pravilno opredelitev posledic treba ugotoviti, ali gre za obdavčljivo transakcijo ali ne. Tudi v sodni praksi je precej specifičnih primerov, zato je treba biti pri njihovi uporabi previden.
9.00–10.30 | Predavanje |
10.30–10.45 | Odmor |
10.45–12.15 | Predavanje |
12.15–12.45 | Odmor |
12.45–14.15 | Predavanje |
Mihael Kranjc je preizkušeni računovodja in preizkušeni davčnik. Na Ekonomski fakulteti v Ljubljani je končal magistrski program Računovodstvo in revizija. Od leta 1990 deluje na področju računovodstva v računovodskem servisu Saša iz Ljubljane, katerega soustanovitelj in direktor je.
V več kot 30 letih dela je bil odgovoren za poslovne knjige in računovodske izkaze mnogo različnih organizacij, večinoma gospodarskih družb iz najrazličnejših panog, pa tudi samostojnih podjetnikov, društev in zavodov, tako domačih kot tujih lastnikov ali ustanoviteljev, zato ima zelo bogato praktično znanje s področja računovodenja in obdavčitve. Imenovan je za sodnega izvedenca za področje računovodstva in davkov.
Pri Slovenskem inštitutu za revizijo je član Komisije za Slovenske računovodske standarde, predsednik Odbora preizkušenih računovodij in računovodij ter področni urednik za računovodstvo pri reviji SIR*IUS in član Odbora preizkušenih davčnikov. Avtor mnogo stališč Odbora s področja računovodstva v rubriki Iz prakse za prakso tudi predava o aktualnih računovodskih in davčnih temah ter sodeluje pri izobraževanju novih generacij strokovnjakov z nazivi pri Slovenskem inštitutu za revizijo. Je namestnik predsednika strokovnega sveta Agencije za javni nadzor nad revidiranjem.
Mag. Aleksandra Heinzer je mednarodno uveljavljena davčna svetovalka z licenco Davčno svetovalne zbornice Slovenije in predstavnica te zbornice v evropskem združenju davčnih svetovalcev CFE (Confédération Fiscale Européenne). Od leta 2018 do 2022 je bila zastopnica CFE-ja v skupini VAT forum pri Evropski komisiji, trenutno pa isto organizacijo zastopa v skupini VAT expert group, ki prav tako deluje pod okriljem Evropske komisije.
Zaposlena je v družbi Pakta svetovanje, d. o. o., in svojim strankam pomaga reševati dileme pri obdavčitvi z DDV-jem. Kot zunanja sodelavka svetuje največjim mednarodnim svetovalnim družbam, je avtorica številnih člankov in prispevkov, soavtorica priročnika o DDV-ju, posebno pozornost pa posveča predajanju znanja o tem. Pri Slovenskem inštitutu za revizijo sodeluje tudi pri izobraževanju novih generacij preizkušenih davčnikov.
Seminar bo od 9.00 dalje potekal v predavalnici B.
O izvedbi vas bomo obvestili po elektronski pošti. Opozarjamo vas, da se morate, če boste morebiti zadržani, od seminarja odjaviti vsaj tri dni pred njegovo izvedbo, sicer vam bomo zaračunali udeležnino. Obvestilo o odjavi pošljite na naslov info@si-revizija.si. V primeru, da vam že pošljemo gradivo, vam zaračunamo 30 % udeležnine ne glede na razlog odpovedi.
Udeležnina skupaj z gradivom znaša 329,40 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Za aktivne imetnike strokovnih nazivov in imetnike dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca vrednosti oziroma kolektivne člane Inštituta (revizijske družbe, pooblaščene revizorje in pravne osebe) znaša udeležnina skupaj z gradivom 279,99 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan), za kolektivne člane fizične osebe pa 296,46 €.
Podatke za plačilo seminarja prejmete po elektronski pošti.
• za prijavo več kot 4 udeležencev iz iste družbe nudimo 10 % popusta;
• za prijavo več kot 4 udeležencev iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe nudimo 20 % popusta.
Popusti se med seboj ne seštevajo, velja tisti, ki je večji.
Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti ter preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem, vpisanim v sezname aktivnih imetnikov nazivov, za seminar prizna 6 ur.
Za pooblaščene ocenjevalce vrednosti ima posvet oznako B.
Seminar je v skladu s soglasjem Agencije za javni nadzor nad revidiranjem za pooblaščene revizorje ovrednoten z oznako A (področje računovodstvo).
Prijava enega uporabnika
Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. Ob registraciji vnesite svoje ime, priimek, geslo in elektronski naslov. Po uspešni registraciji lahko na portalu ali prek spodnje povezave dostopate do seminarja in se nanj tudi prijavite s klikom na gumb Prijava na seminar.
Prijava več oseb preko podjetja
- Prva prijava
Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. V sistem naj se registrira ena oseba, ki bo upravljala podatke o podjetju in urejala prijavljene na seminar. Ob registraciji poleg osnovnih podatkov še obvezno izpolnite podatke o podjetju(na to podjetje bomo za vse prijavljene potem izstavili račune).
Po registraciji na pregledu profila preverite podatke o podjetju in se pomaknite v meni za upravljanje podjetja s klikom na gumb Prijavi se kot upravljalec tega podjetja. Preverite ime podjetja in kliknite Shrani. Prikaže se nadzorna plošča za upravljanje podjetja. S klikom na gumb Uporabniki dostopate do vseh oseb, ki jih upravljate s tem računom. Dodajte potrebne uporabnike. Nato se vrnite na željeni seminar. Na dnu strani bo gumb, ki Vam bo omogočal prijavo prek podjetja. Na tem mestu boste lahko enostavno prijavili uporabnike.
- Nadaljne prijave
Na dnu pregleda seminarja se bo nahajal gumb za prijavo prek podjetja. Nato se bo izpisal seznam uporabnikov. S klikom na gumb prijava boste uporabnika prijavili na izobraževanje.
Prijava Odjava